hero

Mazda förstärker fältorganisationen

2006-12-21
1350 visningar
seats

I fjol ökade Mazda försäljningen med 23 % på den svenska marknaden. I år blir ökningen c:a 20 %. Under dessa två år har 19 nya Mazda-handlare tillkommit. I år har Mazda Motor Sverige även förstärkt sin fältorganisation med två nya regionchefer.

Det var för drygt två och ett halvt år sedan som Mazda Motor Sverige, ett helägt dotterbolag till Mazda Motor Europe, startade sin verksamhet. Organisationen har sedan dess ständigt utvecklats, inte minst när det gäller kontakterna med återförsäljare och verkstäder. Ett bevis för detta är att Mazda i år utsågs till "Årets raket" och var det företag som förbättrat sig mest under det gångna året i MRF.s undersökning av de svenska generalagenterna.

Under året har två nya regionchefer anställts och totalt består Mazdas fältorganisation nu av fyra regionchefer, som har ansvar både för bilförsäljning och servicemarknad. De båda nya regioncheferna, Johan Palmér, 34, och Niklas Lindell, 37, har samma bakgrund. De kommer båda från den bilrelaterade branschen och har bred erfarenhet av både försäljning och servicemarknad. Johan Palmér ansvarar för östra mellan-Sverige och Niklas Lindell för Stockholms-området samt Norrland.

Håll dig uppdaterad

Mest lästa artikar

November-premiär för helt nya Mazda3 med pris från 164 900 kr

2013-10-01 | 19176 visningar

Andra helgen i november blir det svensk premiär fö...

Läs allt om helt nya Mazda3

2013-07-12 | 15598 visningar

1. Helt nya Mazda3 – i korthet Skyactiv-teknologi...

Mazda tar täten med 10 års garanti

2013-01-02 | 13311 visningar

Flera märken på den svenska bilmarknaden har förlä...

Helt nya Mazda CX-3

2015-07-03 | 12496 visningar

Här kan du läsa allt om helt nya Mazda CX-3 Int...