hero

Mazda-ägarna mest nöjda i Storbritannien

2010-08-18
1274 visningar
seats

De brittiska bilägarna anser att Mazda är bäst när det gäller bilens kvaliteter och att ta hand om sina kunder. För andra gången i rad vinner Mazda avdelningen för bilföretag i det brittiska konsumentverkets stora undersökning.

Varje halvår frågar ”UK Institute of Customer Service” 26.000 personer vad de tycker om företag och organisationer i olika branscher som handel, finans, turism, telecom, transport och bilar. Resultatet publiceras i ”UK Customer Staisfaction Index”. Mazda har nu för andra gången i rad placerat sig i topp i undersökningen med ett index på 80,6% före Honda 80,3%, BMW/Mini 80,2%, Toyota 79,6% och Mercedes på 79,0%, medan branschgenomsnittet hamnade på 75,6%.

Undersökningen innehåller framförallt tio olika frågekategorier när det gäller produktkvalitet och företagets servicenivå samt mer generella frågor som om kunderna kommer att köpa samma produkt nästa gång och om de rekommenderar den till sina vänner.

- Undersökningen är ett mycket starkt bevis på våra bilars höga kvalitet och på att vår höga ambitionsnivå när det gäller kundservice verkligen lönar sig, säger Steve Jeliss, Mazda UK.

Håll dig uppdaterad

Mest lästa artikar

November-premiär för helt nya Mazda3 med pris från 164 900 kr

2013-10-01 | 19176 visningar

Andra helgen i november blir det svensk premiär fö...

Läs allt om helt nya Mazda3

2013-07-12 | 15598 visningar

1. Helt nya Mazda3 – i korthet Skyactiv-teknologi...

Mazda tar täten med 10 års garanti

2013-01-02 | 13311 visningar

Flera märken på den svenska bilmarknaden har förlä...

Helt nya Mazda CX-3

2015-07-03 | 12496 visningar

Här kan du läsa allt om helt nya Mazda CX-3 Int...