hero

Mazda +47 % under första kvartalet

2006-04-03
1757 visningar
seats

I fjol ökade Mazda med 23 procent på de svenska marknaden. I år är målet att öka ungefär lika mycket. Men första kvartalet överträffade alla förväntningar - Mazda ökade med hela 47 procent!

- Vi har målmedvetet och med högsta prioritet byggt upp vårt nät av återförsäljare sedan vi för två år sedan tog över den svenska marknaden som ett helägt dotterbolag till Mazda Motor Europe, säger Klaus Oest, VD för Mazda Motor Sverige.

- Vi märker att uppmärksamheten för Mazda nu ökar igen. Att våra sportigare produkter som MX-5, RX-8 och inte minst helt nya Mazda6 MPS ger varumärket en intressant och tydligare profil, även om det naturligtvis är Mazda3, Mazda5 och Mazda6, som är de mest sålda produkterna.

Framförallt är det mellanklassbilen Mazda6 som står för den största ökningen, plus 62 procent hittills i år. Mazda är också det bilmärke som ökade mest på den svenska marknaden under årets första kvartal bland de märken som har minst en procents marknadsandel. I mars var Mazdas marknadsandel 1,65 procent.

Håll dig uppdaterad

Mest lästa artikar

Helt nya Mazda CX-3

2015-07-03 | 23156 visningar

Här kan du läsa allt om helt nya Mazda CX-3 Int...

November-premiär för helt nya Mazda3 med pris från 164 900 kr

2013-10-01 | 22916 visningar

Andra helgen i november blir det svensk premiär fö...

Mazda avtäcker tre modeller i Genève

2017-01-31 | 19752 visningar

Mazda avtäcker tre modeller i Genève  Nya Ma...

Läs allt om helt nya Mazda3

2013-07-12 | 19394 visningar

1. Helt nya Mazda3 – i korthet Skyactiv-teknologi...